Çinli teknoloji devi Xiaomi'nin kurucusu ve CEO'su Lei Jun, heyecanla beklenen elektrikli aracıyla Tesla'nın CEO'su Elon Musk'a meydan okudu.
Xiaomi'yi zor durumdaki bir teknoloji girişiminden, akıllı telefonları ile bilinen bir elektronik alet devine dönüştüren Lei, Çin'in Steve Jobs'ı olarak lanse ediliyordu.
Automotive Foresight'ın idari yöneticisi Yale Zhang Çin'de hâlihazırda büyük tanınırlığa sahip bir isim olan Lei'nin elektrikli araç için uyguladığı pazarlama stratejisini doğrudan Musk'tan ilham aldığını ifade etti.
Zhang, "Bir kişi bir pazarlama ekibinin tamamına bedel. Lei'nin söylediği her kelime ile internette gördüğü ilgi başka bir boyutta" dedi.
54 yaşındaki Lei, dün Pekin'de Xiaomi'nin üç yıldır üzerinde çalıştığı yeni SU7 aracının tanıtımında konuştu. Araç oldukça ilgi toplamış olsa da Lei yatırımcıları projenin para kaybedeceği konusunda uyarmıştı.
TESLA'YA MEYDAN OKUDUDün gerçekleştirilen ve milyonlarca Çinlinin katıldığı iki saatlik canlı yayında konuşan Lei, kendi araç projesinden vazgeçen Apple'a göndermede bulundu ve Xiaomi'nin elektrikli aracının Tesla'nın Model 3 aracından üstün olduğunu söyledi.
Speed Ultra 7'nin kısaltması olan SU7, ana modeli için 30 bin doların altında fiyat biçerek dikkat çeken bir fiyatla Çin'in büyük elektrikli araç piyasasına giriş yapıyor. Xiaomi, SU7'yi şimdilik sadece Çin'de satışa sunmayı planlıyor.
Xiaomi SU7'nin satışa çıkarılmasının ardından ilk 27 dakika içinde 50 bin sipariş aldığını açıklamıştı. Şirket bugün güncellenmiş bir rakam paylaşmadı.
Lei, "Xiaomi'nin gelecek beş yılda tüm zorlu rakiplerle başa çıkmaya yetecek kadar nakdi var. Hatta mümkünse daha fazla nakit elde etmek için başka yollar da arayacak" dedi.
2021 yılında elektrikli araç birimiyle otomotiv sektörüne resmen girdiğini açıklayan Xiaomi yüzde 100 iştiraki olan şirkete başlangıçta 10 milyar yuan (1.52 milyar dolar) yatırmış ve gelecek on yıl içinde toplam yatırım hedefinin 10 milyar dolar olacağını açıklamıştı.